Monday, January 25, 2010

-r-a-f-t-i-n-g-

last jumaat aku telah mengjoinkan diri aku tok mengikuti waterrafting n caving xpdc yang dianjurkn oleh kebal kembara uniten...which is at gua musang, sg nenggiri... trip tu aku join tok 2hari 2malam... pegi jumaat mlm, n blk uniten pagi td kul 3.30 pg.... biar aku cerita dari a - z ea ttg pengalaman aku selama 2hari 2mlm tuh...

-->jumaat<--
kul 9.oo, anep jmpt aku kt cendi, sbb aku xde transpot.. aku lepak umah pagan mlm tu... tgu kt imrish tok grouping n briefing... tgu..tgu..tgu... skali ade org dtg... jeng jeng jeng...GADIS CHOMEYL datang... dia teman aku sampai abang dai smpai... pas everything sattle down, aku da dpt group aku.. kudin, prem, muis n hana.... aku ley kate la group aku superb.. hahah... sume ok bley masuk kepala... ahahaha.... dlm kul 12.30 we all make a move...

-->sabtu<--
kul 6.30 pagi smpai gua musang... sembahyang kt msjd situ n siap2 sume brg2 tok g sg nenggiri.. aku pack2 sume brg2 aku dlm plastic 2 lapis... baju aku bwk ckup2 tok 1malam n towel... tu jer... kul 10.00 lebeyj pagi kitorng start our journey... fes day, pretty good.. sume ok2 jer.. aku xde la rs janggal sbb da pnh men dragon boat sbb dia lebeyh kurg jer... n sukan air da xasing da wat aku... haahaha.... then dalam kul 6.00 kot, we all smpai kt satu area nie yg kitorang wat campsite... siap pasang2 sume menda aku bukan plastic bag aku... dgn kecewanya aku, brg2 aku sume basah... nsb bek la baju tdo n suar tdo aku kering..... fon aku n wallet aku pn masuk aer skit..... dem kecewa la sial aku... aku pn pasrah je la ngan ape yg berlaku... mlm tu we all mask toyam n telor dadar.. ofcoz telor dada spd n tomyam superb.. macam2 ade... hahaha... mlm tu aku tdo dlm kesejukan sbb sleeping bag aku bash......n nseb bek gak la hutan kat kelantan xsejuk mane........ rite, now tym to zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.......................

-->ahad<--
bgn pagi, gosok gigi, basuh muke, smbyg subuh n prepare breakfast n luch pack... meehun for breakfast n nasi goreng tok lunchpack.. kumpulan aku plng meriah aku rs sbb 8 org ade join makan... kitorang belime cmpur anep, ayep n apis..... pagi tu we all start journey dlm kul 10.00pg delay sejam akibat sume lewat siap.... ari ahad nie byk jeram2 yg we all redah.... terbaek la... masuk sume jeram2 tu... terbaek siall.. aku layan beb.... tp dlam byk2 jeram yg redah hana je yg naseb baek sbb dia jatuh n capsize.... then we all smapai kt jeti ape tah sbb tu destinasi we all... kemas2 brg nek lori n we all seramai hampir 40 org nie sumbat dlm satu lori.. sardin beb... hahha..... mmg thrill gile nek lori nie... hahaha..... smpai kt gua musang, ayat(guide kitorang) bawak msuk gua musang tym tu da dkt2 magrib... takut la sial... magrib2 msuk gua... gua tu mmg menarik... byk mende2 yg menarik akibat hakisan n air2... ade buaye, musang, angin, belimbing emas, org bace doa, tengkorak pn ade, mcm2 la ade.... kul 8.00 mlm kitorg kuar dr gua.. alhmdulillah sume selamat kuar dr gua... n now, , smapai masjd, mnd2... kemas sume brg2... siap2 n mase tok bertolak pulang.... nek bas, benti makan n smbg jalan... then tym to zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..... sedar2 da smpai uniten......

da lame aku nk join mende2 nie just kali nie jer yg aku dpt join... n pasni aku nk join ag sume xtvt2 kembara yg ade... aku nk gune mase u aku dgn sebtol2 nyer... haha..... wo0o0o0o0o0....~~~

2 comments:

  1. whoa!happy nye die!berbaloi la kan!wallet ok x?hahaha.hppy gle ble sayang dpt contact aza balekkkk!!! :D

    ReplyDelete
  2. heppi tu heppi gak tp lagi heppi klo cayang pn ade... wallet da kering kan da... heeeee.. :)

    ReplyDelete